AJÁNLÓ
 
06:39
2013. 07. 03.
Arezzói Guido az ezredforduló (az előző) egyik legjelentősebb zenetudósa és zenepedagógusa...
A bejegyzés folyatódik
 
06:39
2013. 07. 03.
Még le sem csengett a Beczala-féle sértődés és az ahhoz kapcsolódó hozzászólás-áradat, Diana...
A bejegyzés folyatódik
 
06:39
2013. 07. 03.
A Milánói Scala december 7-én tartott évadnyitó előadása lassan egy szappanoperára hasonlít...
A bejegyzés folyatódik
 
06:39
2013. 07. 03.
Életének 83. évében elhunyt Szokolay Sándor. A Kossuth-díjas zeneszerzőt vasárnap, soproni...
A bejegyzés folyatódik
 
06:39
2013. 07. 03.
Sokan nézték és hallgatták december 7-én este a Milánói Scala évadnyitó operaelőadását, Verdi...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés

Vermeer és a zene

Címkék: Vermeer, London, National Gallery

A londoni Nemzeti Galériában „Vermeer és a zene” címmel nyílt kiállítás, amelyen nemcsak az említett németalföldi festő, hanem kortársai zenéhez köthető festményeit mutatják be. Hetente három alkalommal játszik a kiállítótérben az Academy of Ancient Music együttese korabeli muzsikákat.


A németalföldi festészetben kiemelt szerep jutott a zenének, nemcsak önmaga miatt, hanem azért is, mert számos asszociációra adott lehetőséget mind a művész, mind pedig a képet néző, elemző számára. Egy hangszer illetve kotta utalhatott a festményen szereplő képzettségére és társadalmi rangjára, ha pedig a mindennapi élet egy jelenetét ábrázolták, a kottapapír és az instrumentum lehetett a kiegyensúlyozottság de az elmúlás metaforája is. A kiállításon nemcsak képzőművészeti alkotások szerepelnek, hanem 17. századi virginálok, gitárok és lantok is.


Kotta nélkül

Kotta nélkül játszik az, aki betéve tudja a darabot. Kotta nélkül játszik az, aki abban a pillanatban találja ki a darabot. És kotta nélkül szeretnénk mi is játszani: könnyedén, néha improvizálva vagy éppen "nyakkendősen" írni a klasszikus zenéről. Hír, beszámoló, kritika, interjú és egyéb - a közmédia klasszikus zenével foglalkozó műsorainak háttéranyaga.

Facebook